Vad gör du eg om dagarna!?

Var vad min mor bla grinigt frågat för att jag inte varit snabb nog att körkort..
För eftersom jag inte jobbar så måste det ju innebära att jag gör absolut INGENTING, eller hur?

Det är svårt att bara rabbla upp en massa saker i just det ögonblicket man får frågan, så är det alltid
oavsett när och från vem den kommer, för man blir helt ställd, och även för att jag alltid göra olika saker varje dag.

Men om jag försöker berätta hur mitt liv sett ut från sommaren till nu så ska vi se..
Ej inräknat matlagning, städning, dusch osv samt saker jag gör en "vanlig" dag/vecka:
Virkar, pysslar med lera, smycken, syr+div  <--- sätt att hålla igång och ev tjäna nån extra peng här och där.
Ser film/serier, lyssnar på ljudböcker, försöker ta nån promenad.

Maj:
Körlektioner 10e, 15e, 23-24e, 28-30e
Övrigt:
Ta igen sig efter rejält utdragen rättprocess.
Planerat och fortsatt gjort saker att sälja på Artist Alley på UppCon.
Bökat med AF, läkarbyten med tillhörande medicintjafs, terapimöten, fixat morsans naglar,
varit till pojkvännen, föräldrarna, umgåtts med vänner.

Juni:

Körlektioner 4-5e, 7e, halkbana 8e
UppCon 15-17e
(1-14e Fortsatt gjort saker att sälja på UppCon)
Övrigt:
Ca 18-25e, Till pojkvännen efter UC, sen hem till föräldrarna sen hem igen.
Ta igen sig efter UppCon, terapimöten, hinna umgås med vänner.

Juli:
Körlektion 2a.
Ca 3-20e fixa mors naglar, umgås med vänner som haft semester, haft linnea och odin på besök samt klippt odin i samma veva, umgåtts med pojkvännen.
21a, Shoppingdag med mamma
22a, Hem från sthlm
23-25e Sy Cosplay till NärCon
26-29e, NärCon
29e, Hem från NC
30-31a, Däcka efter flera dagar av missad sömn samt NC

Aug:
Körlektion: 8e, 22a
1a, Läkaren
4e, Väns födelsedagsfirande
ca 11-18e, Hos pojkvännen på hans sista semesterdagar (han tog ut totalt 2 av 4 veckor)
25e, Får besked att en vän gått bort. (Varpå jag spenderade kommande vecka i ett deppigt mörker)
Rejält bråk med mor.
31a, Minnesfest för vännen i sthlm.
Bestämmer mig för att stanna i sthlm och vara ynklig och krama på min pojkvän.
Hem igen runt 4-5e september.

September:
Fortfarande emo över vännen som gått bort och mår allmänt skit.
Mage som ballar ur av ovanstående, rygg som är överspänd så det gör ont att röra sig, arbetsterapeutmöte.
ca 18e, Sthlm, är nagelmodell för märket på gel jag använder,
19e, Tröstmys med två vänner inför begravning av bortgången vän.
20e, Begravning
22a, Hem igen.
Fixa och plocka ihop saker för burleskloppisen den 29e.

Okt:
5e, Hem igen
Övrigt
Får veta att pappa har en tumör på ena lungan och måste opereras.
Börjar virka katttröja, umgås med vänner göra klart saker att sälja på
Japanloppisen, varit kattvakt, hälsa på pappa på sjukan, läkartid.
19-22, Sthlm, Japanloppis, umgås med pojkvän och vänner.
22a, Hem igen.

Nov:
2a, Snabbvända till föräldrarna
3e, Hem igen, shoppingrunda med mor. Minifirande av halloween med vänner.
8e, Studiebesök på arbetsterapistället jag ska börja på.

Nu har jag inte varit superpetig med vad jag gjort, och jag har inte räknat med sömnproblem och sånt.
Så vad säger ni, håller ni med min mor, gör jag inget om dagarna?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0